Авторларға арналған ақпарат

ШОЛУ ТҮРІ МЕН ЕРЕЖЕЛЕРІ

"International Journal of Education and Digital Pedagogy" ғылыми журналы

"International Journal of Education and Digital Pedagogy" ғылыми журналының редакциясына келіп түскен барлық қолжазбалар міндетті түрде қос соқыр рецензиядан (double-blind peer review) өтеді, онда рецензенттер авторларды білмейді, ал авторлар — рецензенттердің жеке басы. Мұндай рәсім жарияланатын материалдардың жоғары ғылыми және әдістемелік деңгейін қамтамасыз етуге бағытталған.

Рецензиялау кезеңдері мен шарттары:

Плагиатты тексеру: Барлық мақалалар " плагиатқа қарсы-Қазақстан. Сарапшы".

Рецензентті тағайындау:

  1. Алдын ала тексеру (экранға дейін)

Қолжазбаны тапсырғаннан кейін бас редактор және бас редактордың орынбасары атынан журналдың редакциясы сапа стандарттары мен ғылыми адалдыққа бастапқы тексеру жүргізеді. Егер қолжазба талаптарға сай болса, оны әрі қарай қарау үшін ғылыми редакторларға (Scientific Editor) береді.

3.Тәуелсіз шолу (тәуелсіз шолу)

Ғылыми редакторды одан әрі тексергеннен кейін рецензенттер тағайындалады. Осы кезде рецензенттер қолжазбаны мақала түріне бейімделген стандартталған шолу үлгілерін қолдана отырып тәуелсіз бағалайды. Рецензенттер ғылыми редакторларға өз есептері мен ұсыныстарын ұсынады.

  1. Интерактивті шолу (интерактивті шолу)

Барлық шолуларды алғаннан кейін интерактивті кезең басталады, оның барысында авторлар онлайн платформа арқылы рецензенттермен, ғылыми редакторлармен және бас редактормен тікелей әрекеттесе алады. Бұл ескертулерді тез талқылауға, түзетулер енгізуге және қолжазбаны өзгертуге қатысты консенсусқа қол жеткізуге мүмкіндік береді.

  1. Шешім қабылдау және жариялау

Егер рецензенттер мен редактор түзетулерге қанағаттанса, қолжазбаны жариялауға ұсынуға болады. "International Journal of Education and Digital Pedagogy" ашық шолуды қолданады, онда мақаланы мақұлдаған рецензенттердің есімдері онымен бірге жарияланып, процестің ашықтығын қамтамасыз етеді.

 Рецензентке қойылатын талаптар:

 Рецензент мақаланың тақырыбына сәйкес келетін салада танылған маман болуы керек. Ғылыми жетекшілерді, бірлескен авторларды және автормен ықтимал мүдделер қақтығысы бар адамдарды рецензиялауға қатысуға жол берілмейді.

Құпиялылық:

Рецензенттерге олар ұсынған материалдар авторлардың зияткерлік меншігі болып табылатындығы және жария етілмейтіндігі туралы хабарланады.

Рецензиялау мерзімі:

Рецензенттер 2-3 апта ішінде кері байланыс беруге міндетті.

Шолу нәтижелері:

Рецензиялау қорытындысы бойынша мынадай шешімдер болуы мүмкін:

  • мақаланы жариялауға ұсыну;
  • мақаладан бас тартуды ұсыныңыз;
  • мақаланы қайта қарауды, содан кейін қайта қарауды ұсыныңыз.

Жетілдіру үрдісі:

Пысықтау қажет болған жағдайда Авторға өзгерістер енгізу немесе ескертулерге дәлелді жауап беру ұсынысымен рецензияның мәтіні (рецензент көрсетілмей) жіберіледі. Түзетулер енгізілгеннен кейін мақаланың пысықталған нұсқасы рецензиялауға қайта жіберіледі.

Жетілдіру үрдісінен бас тарту:

Егер автор басылымнан бас тартуды шешсе, ол редакцияға жазбаша немесе ауызша түрде хабарлауға міндетті. Бір ай ішінде пысықталған нұсқа болмаған жағдайда, мақала автоматты түрде қараудан алынады. Бұл туралы авторға тиісті хабарлама жіберіледі.

Келіспеушіліктер:

Автор мен рецензенттер арасында елеулі алшақтықтар болған жағдайда, түпкілікті шешімді Бас редактор редакциялық алқамен бірлесіп қабылдайды.

Жариялаудан бас тарту:

Мақаланы қабылдамау туралы шешімді редакциялық алқа рецензенттердің сараптамалық қорытындылары негізінде қабылдайды. Алқа қабылдамаған баптар қайта қарауға жатпайды. Бас тарту туралы хабарлама авторға жеке кабинет арқылы жіберіледі.

Соңғы шешім:

Оң шолу жариялауға кепілдік бермейді. Мақаланы нөмірге енгізу туралы түпкілікті шешімді редакциялық алқа қабылдайды. Даулы жағдайларда-бас редактор.

Қорытынды ереже:

Редакциялық алқа хат жазыспайды және жариялаудан бас тарту мәселелері бойынша авторлармен пікірталасқа түспейді.

Редакциялық саясат

Баспаушы: жеке тұлға – Абильдинова Гульмира Маратовна.
Басылым тіркелген.

Журналдың редакциялық саясаты.

«International Journal of Education and Digital Pedagogy» ғылыми журналы Қазақстанның және шетелдің жоғары оқу орындарының профессорлық-оқытушылық құрамына, ғалымдарға, докторанттарға, магистранттарға, студенттерге және барлық деңгейдегі педагогтарға арналған.

Журналдың мақсаты – педагогика және білім беру саласындағы ғылыми зерттеулерді дамытуға ықпал ету, отандық және халықаралық ғалымдар арасында жаңа идеялармен, инновациялық тәжірибелермен және ғылыми зерттеулер нәтижелерімен ашық түрде алмасуға арналған алаң ұсыну.

«International Journal of Education and Digital Pedagogy» ғылыми журналы Қазақстан Республикасының Мәдениет және ақпарат министрлігінің Ақпарат және архивтер комитетінде тіркелген. Тіркеудің бастапқы күні мен нөмірі: № KZ34VPY00120667, 29.05.2025 ж.

Журналдың негізгі тақырыптық бағыты – білім беру саласындағы теориялық және қолданбалы зерттеулерді жариялау, қазіргі цифрлық тәсілдерге, білім беру технологияларына және педагогикалық инновацияларға назар аудару.

Қарқынды бағыттар:

  1. Цифрлық педагогика және білім беру технологиялары
  2. Қазіргі заманғы оқыту мен тәрбие әдістері
  3. Педагогтардың кәсіби дамуы цифрлық трансформация жағдайында
  4. Инклюзивті білім беру және цифрлық дәуірде білім беру теңдігі

Журнал басылымы: онлайн.

Публикация тілдері: қазақ тілі, ағылшын тілі.

Периодтылығы: жылына 4 рет.

Мақала жариялау шарттары:

  • Халықаралық стандарттарға сәйкестік. Ғылыми жарияланымдарды әзірлеу кезінде авторлар халықаралық нормалар мен стандарттарды сақтауы қажет.
  • Материалдардың түпнұсқалығы мен ерекшелігі. Қолжазба автордан, мақаланың түпнұсқалық екендігін, басқа басылымдарда жарияланбағанын және басқа басылымдарға ұсынылмағанын растайтын құжатпен тіркелуі тиіс. Аударма материалдары қабылданбайды.
  • Мәліметтердің дұрыстығы және әдіснамалық дәлдігі. Зерттеу нәтижелері сенімді және негізделген болуы тиіс, мәліметтерді бұрмалау немесе жасауға жол берілмейді. Мәліметтерді жинау, талдау және интерпретациялау кезінде ғылыми және этикалық нормаларды сақтау талап етіледі.
  • Авторлықты анықтау. Авторлардың мақаланың мәтініндегі ретін олар өздері белгілейді, әрі бұл өзгертілмейді. Қолжазба қабылданғаннан кейін авторларды қосу немесе алып тастауға болмайды.
  • Жарияланымдар санына шектеулер. Бір журнал нөмірінде автор бір ғана мақала жариялай алады, соавторлы мақалалар да қосылады. Бір автордың жұмысы (жеке немесе соавторлы) екі бірдей шығарылымда жарияланбайды.
  • Соавторлар санына шектеулер. Бір жарияланымның соавторларының максималды саны – төрт адамнан аспауы тиіс.
  • Түпнұсқалық деңгейі. Мақаладағы түпнұсқалық деңгейі редакциялық коллегияның шешімімен және антиплагиат тексеру нәтижелерімен 80%-дан кем болмауы тиіс.
  • Этикалық талаптар. Егер зерттеу балаларды немесе осал топтарды қамтыса, этикалық комитеттің оң қорытындысы ұсынылуы тиіс.

Рецензия түрі: екі жақты соқыр рецензиялау.

 

Архивтеу және қолжетімділік

«International Journal of Education and Digital Pedagogy» ғылыми-педагогикалық журналы өз контентіне ашық қолжетімділікті журналдың ресми сайтында қамтамасыз етеді. Бұл журналға барлық әлеуетті оқырмандар мен авторлар үшін кеңірек ақпараттық қолжетімділікті қамтамасыз етеді.
Оқырмандар мен авторлар ағымдағы шығарылымның электрондық нұсқаларымен және бұрынғы кезеңдердегі архивтермен https://ijed.kz сайтында таныса алады.

Архивтеу

  • «Ұлттық мемлекеттік ғылыми-техникалық сараптама орталығы» АҚ;
  • ҚР МП Республикалық ғылыми-педагогикалық кітапханасының филиалы.

Этика және плагиатқа қатысты саясат:

Журналдың негізгі мақсаты – ғылыми адалдықтың жоғары деңгейін, жарияланымдық процестердің ашықтығын және жарияланымдық этиканың халықаралық стандарттарына сәйкестігін қамтамасыз ету, бұл стандарттар Публикациялық этика жөніндегі комитет (COPE) тарапынан ұсынылған. Журнал сондай-ақ білім беру практикасына инновациялық тәсілдерді енгізуге бағытталған ғылыми эксперименттер мен қолданбалы зерттеулерді дамыту мен насихаттауға ерекше көңіл бөледі.

Ғылыми журнал авторларының ережелері

Мақала жариялау шарттары:

  • Барлық зерттеу нәтижелері дәл және негізделген болуы тиіс, мәліметтер бұрмаланбауы және жасалмауы қажет. Мәліметтерді жинау, талдау және интерпретациялау кезінде ғылыми және этикалық нормалар сақталуы тиіс.
  • Зерттеу материалы авторлық қорытындыларды, эксперименттер мен аналитикалық зерттеулердің нәтижелерін қамтуы қажет, олар жаңа деректер, әзірлемелер және ұсыныстарды қамтиды, бұған дейін баспа немесе электронды басылымдарда жарияланбаған. Барлық мақалалар қазақ/ағылшын тілдерінде қабылданады, 20/80 пайыздық қатынаста. Ұсынылған материалдар бұған дейін баспа немесе электронды форматта жарияланбауы тиіс.
  • Ғылыми зерттеулердің тұтастығын қамтамасыз ету үшін авторлар халықаралық ғылыми жарияланым стандарттарын сақтау қажет.
  • Бір журнал нөмірінде автор тек бір мақала жариялай алады, соавторлы мақалалар да кіреді. Бір автордың жұмысы (жеке немесе соавторлы) екі бірдей шығарылымда жарияланбайды. Рецензиялауға тек антиплагиат тексерісінен 80%-дан кем емес түпнұсқалық деңгейі бар мақалалар қабылданады.
  • Зерттеу нәтижелері нақты болуы тиіс, бұрмаланған мәліметтер болмауы керек, мәліметтерді жинау, сұрыптау және өңдеу бойынша пәндік ережелер сақталуы тиіс.
  • Бір мақаладағы соавторлар саны – 4 адамнан аспауы тиіс.
  • Мақаланың түпнұсқалық деңгейі кемінде 80% болуы тиіс (редакциялық коллегияның шешімі бойынша).
  • Егер мақала антиплагиат немесе рецензент тарапынан қабылданбаса, ол авторға қайта қарауға қайтарылады. Автор мақалаға антиплагиат немесе рецензиялау процесін қайтадан бір реттен артық жіберуге болмайды.
  • Мақала мазмұны үшін жауапкершілік авторға жүктеледі.
  • Редакция мақала мәтінін әдеби және стилистикалық өңдеумен айналыспайды.
  • Ережелерге сәйкес келмей жазылған мақалалар жариялануға қабылданбайды және авторларға қайтарылады.
  • Мақаланың қабылданған соңғы нұсқасын редакцияға түскен күні оның қабылданған күні деп есептеледі.
  • Қолжазбаның дайындалуына ең үлкен интеллектуалдық үлес қосқан адам (екі немесе одан көп авторлар болған жағдайда) корреспондент-автор болып табылады және «*» белгісімен көрсетіледі.
  • Егер авторлар әртүрлі оқу орындарынан болса, онда санмен көрсетіледі (1,2).
  • Мақалалар түскен тәртіппен жарияланады. Журнал бір нөмірде 20 мақаладан аспайтынын ескеріп қалыптастырылады.

Редакциялық коллегия мүшелері, рецензенттер және «International Journal of Education and Digital Pedagogy» ғылыми журналының авторлары өз кәсіби қызметінде «International Journal of Education and Digital Pedagogy» ғылыми журналын жариялау этикасының нормалары мен ережелеріне сәйкес келеді. Бұл құжат Комитет по этике публикаций (СОРЕ) жариялау этикасының халықаралық стандарттарына, Қазақстанның білім зерттеушілерінің Этикалық кодексіне сәйкес әзірленген.

Публикациялық этика ғылыми жарияланымдар саласындағы адал және жауапты жұмыс ережелерін белгілейді. Ол редакторлардың, рецензенттердің және авторлардың этикалық міндеттерін, сондай-ақ мүдделер қақтығыстарын анықтау және шешу, адал емес практикалармен күресу және қателерді немесе мақалаларды қайтару процедураларын қамтиды.

Жариялау процесінің барлық қатысушылары жариялау этикасының принциптері мен ережелерін сақтайды. Ғылыми журналдың сапасы жариялау процесінің қатысушыларының принциптерін орындау арқылы қамтамасыз етіледі: барлық авторлардың теңдігі, құпиялылық, бір рет жариялау, қолжазбаның авторлығы, түпнұсқалық, дереккөздерді дәлелдеу, объективтілік және уақытылы рецензиялау.

Бас редактор мен Бас редактордың орынбасарының міндеттері:

  • Журналға жарияланатын материалдардың сапа стандарттарына және ғылыми адалдыққа сәйкестігін тексереді;
  • Журналға жарияланатын материалдарды таңдайды;
  • Әрбір шығарылымның мазмұнын бекітеді;
  • Журналдың шығу саясатына сәйкес шығарылымдардың мазмұнын жоспарлайды;
  • Шығарылымдардың мазмұнын жасайды;
  • Авторлардан келіп түскен қолжазбаларды қарастырып, оларды жариялауға болатындығы туралы қорытынды шығарады немесе ұсынылған түзетулер мен толықтыруларды ескере отырып, қайта өңдеуге жібереді;
  • Құжаттарды түзету және соңғы тексеру процесін бақылайды;
  • Материалдардың ұсынылу мерзімдерінің және журналдың сайтқа шығу мерзімдерінің сақталуын бақылайды;
  • Қажет болған жағдайда рецензенттер мен авторлармен онлайн-платформа арқылы хат алмасуды жүзеге асырады;
  • Өкілдік функцияларды атқарады: журналдың қызметіне қатысты презентацияларға және іс-шараларға қатысады.

Ғылыми редакторлар:

  • Авторлардан келіп түскен қолжазбаларды қарастырады, рецензенттерді тағайындайды;
  • Рецензиялау процесін бақылайды;
  • Рецензиялау мерзімдерінің сақталуын бақылайды;
  • Қажет болған жағдайда рецензенттер мен авторлармен онлайн-платформа арқылы хат алмасуды жүзеге асырады;
  • Өкілдік функцияларды атқарады: журналдың қызметіне қатысты презентацияларға және іс-шараларға қатысады.

Редакциялық кеңес мүшесі:

  • Журналға жарияланатын материалдарды таңдайды, мақала тақырыбының журналдың профиліне сәйкестігін анықтайды, мақаланың бастапқы бағалауын жүргізеді;
  • Мақаланы жариялау қажет екендігі туралы шешім қабылдауға қатысады.

Жауапты редактор:

  • Журналға жарияланатын материалдарды жинайды;
  • Мазмұнның шығарылу кестесіне сәйкес тапсырылуын қамтамасыз етеді, нөмірдің өтуін бақылайды, қажет болған жағдайда түзетулер енгізеді;
  • Шығарылымдардың мазмұнын журнал саясатына сәйкес жоспарлайды;
  • Шығарылымдардың мазмұнын жасайды;
  • Мақалаларды антиплагиатқа тексереді;
  • Құжаттарды түзету және соңғы тексеру процесін бақылайды;
  • Материалдардың ұсынылу мерзімдерінің және журналдың сайтқа шығу мерзімдерінің сақталуын бақылайды;
  • Әр шығарылым үшін хаттама жасайды.

Рецензенттердің құқықтары мен міндеттері

«International Journal of Education and Digital Pedagogy» ғылыми журналындағы рецензенттер объективтілік принципіне сәйкес жұмыс істеуі қажет. Рецензенттер журналда ғылыми мақалалардың мазмұнын объективті және конструктивті түрде бағалауды қамтамасыз етеді. Авторларға сын айту қатаң тыйым салынған. Барлық сын пікірлер нақты негізделіп, ғылыми логикамен қолдау табуы керек. Рецензиялау барысында рецензент өз пікірлерін дәлелдеп, мақаланың қабылдануы немесе қабылданбауы туралы шешімін негіздеуі тиіс. Рецензиялау процесінде автордың ұлттық тиесілілігі, жынысы, діни, саяси немесе басқа да көзқарастары ескерілмейді, егер олар заңнамамен және педагогикалық білім беру саласындағы ұлттық даму стратегиясымен қайшы келмесе. Рецензенттің негізгі міндеті – редакцияға жариялау туралы негізделген шешім қабылдауға көмектесу, сондай-ақ ғылыми мақаланың сапасын арттыруға бағытталған конструктивті пікірлер беру. Мақаланы жариялау, қабылдамау немесе оны қайта өңдеу туралы шешімді редакциялық коллегия рецензенттердің қорытындылары мен мақаланың журнал талаптарына сәйкестігіне негізделе отырып қабылдайды.

Уақытылы рецензиялау принципі. Рецензент рецензияны редакция белгілеген мерзімде, бірақ қолжазбаны рецензиялау үшін алған күннен бастап 2-3 аптадан кешіктірмей беруі тиіс. Егер мақалаға рецензия жазу және оны белгіленген мерзімде дайындау мүмкін болмаса, рецензент бұл туралы дереу бас редакторды хабардар етуі қажет.

Рецензент егер өз біліктілігі рецензиялау үшін жеткіліксіз болса, ол бұл туралы дереу бас редакторға хабарлап, рецензиялаудан бас тартуы тиіс.

Рецензенттің құпиялылық принципі. Рецензентке рецензиялау үшін берілген қолжазба құпия материал ретінде қарастырылуы тиіс. Рецензент қолжазбаны тек бас редактордың және/немесе авторлардың жазбаша рұқсатымен ғана басқа адамдарға көрсетуге және/немесе талқылауға құқылы.
Рецензиялау және жариялау процесінде алынған ғылыми жұмыс туралы ақпарат пен идеялар рецензенттің жеке пайдасы үшін пайдаланылмауы керек.

Дереккөздерді растау принципі. Рецензент ғылыми мақаланы қарастыру кезінде автордың көрсетпеген, бірақ зерттеу нәтижелеріне әсер еткен ғылыми жұмыстарды көрсетуі тиіс. Сонымен қатар, рецензент бас редактордың назарын мақаланың бұрын жарияланған жұмыстармен айтарлықтай ұқсастығы немесе сәйкестігі бар екендігіне аударуы қажет.
Егер рецензент қолжазбада плагиат, дұрыс емес қарыз алу, жалған немесе жасалған мәліметтер мен зерттеу нәтижелері бар деп негізді түрде ойласа, ол мақаланы жариялауға жол бермей, журналдың ғылыми редакторына жариялау және ғылыми этиканың стандарттарын бұзғаны туралы хабарлауы керек.

Авторлардың құқықтары мен міндеттері

Публикациялық этика келесі принциптерді сақтау негізінде құрылған:

Бір реттік жариялау принципі. Автор(лар) журналға ұсынылған қолжазбаның басқа басылымдарға ұсынылмағандығына кепілдік береді. Қолжазбаны бірнеше журналға/басылымға бір уақытта жіберу қабылданбайды және бұл жариялау этикасының принциптері мен стандарттарын бұзу болып саналады.

Қолжазба авторлығы. Қолжазбаны дайындауға ең үлкен интеллектуалдық үлес қосқан тұлға (екі немесе одан көп автор болған жағдайда) корреспондент-автор болып табылады және авторлар тізімінде бірінші көрсетіледі.

Әрбір мақалаға корреспонденция үшін жауапты автор тағайындалуы тиіс, ол мақаланың соңғы нұсқасын дайындауға, редакциялық коллегиямен байланыс орнатуға, зерттеуге қатысқан барлық авторлардың (бірнеше автор болған жағдайда) мақаланы авторлар тізіміне енгізуін қамтамасыз етуге жауапты болады. Сондай-ақ, ол барлық авторлардың мақала нұсқасын мақұлдауын қамтамасыз етіп, оны баспаға жіберу үшін редакцияға ұсынуға міндетті. Барлық қолжазба/мақала авторлары жұмыстың мазмұны үшін жауапты болады.

Түпнұсқалық принципі. Автор(лар) зерттеу нәтижелері қолжазбада ұсынылғандай түпнұсқалық және тәуелсіз жұмыстар болып табылатынын, сонымен қатар тексеру кезінде анықталуы мүмкін қате қарыз алу немесе плагиат болмайтынын кепілдендіреді.

Авторлар этикалық бұзушылықтар, плагиат, өзін-өзі плагиаттау, өзін-өзі сілтеме жасау, жарияланған фактілерді қайта жазу, фальсификация, деректерді бұрмалау, жалған авторлық, қайталау, мүдде қақтығысы және алдаушылық сияқты белгілері бар мақалаларды жариялауға жауапты. Өзін-өзі сілтеме жасау тек бұрын жарияланған ғылыми тұжырымдамаларды болдырмау мақсатында негізделуі тиіс және тек сілтеме ретінде көрсетілуі керек.

Дереккөздерді растау принципі. Автор(лар) зерттеу барысында пайдаланылған ғылыми және басқа да дереккөздерді дұрыс көрсетуге міндетті. Басқа авторлардың жұмыстарының бөліктерін пайдалану және/немесе басқа авторлардың тұжырымдарын қарыз алу жағдайында, оларды библиографиялық сілтемелермен көрсету қажет. Сенімсіз дереккөздерден алынған ақпаратты қолжазбада пайдалануға болмайды.
Егер рецензенттер, ғылыми редактор, редакциялық коллегия мүшелері зерттеу нәтижелерінің шынайылығына күмәнданса, автор(лар) қолжазбадағы мәліметтердің күмәнділігін растау үшін қосымша материалдар ұсынуға міндетті.

Жариялау процесіндегі қателіктерді түзету. Егер жариялау процесінің кез келген кезеңінде жұмысқа қатысты қателіктер мен дәлсіздіктер анықталса, авторлар бұл туралы дереу бас редакторға хабарлауға және қателіктерді түзету немесе журнал сайтында тиісті түзетулерді (Erratum немесе Corrigendum) жариялау үшін көмек көрсетуге міндетті. Егер түзету мүмкін емес елеулі қателіктер анықталса, автор(лар) қолжазбаны/мақаланы қайтарып алуы тиіс.

Публикациялық этиканы сақтау принципі. Авторлар зерттеулерге қатысты сын немесе ескертулермен, сондай-ақ рецензиялау және жариялау мәселелері бойынша редакциямен өзара әрекеттесу кезінде этикалық нормаларды сақтауға міндетті. Егер авторлар этикалық принциптерді сақтамаса, бұл жариялау этикасын бұзу болып саналады және қолжазбаны рецензиялаудан және/немесе жариялаудан алу үшін негіз болып табылады.

Мүдде қақтығысы

Публикация этикасының анықтамасы бойынша мүдде қақтығысы – бұл авторлардың, рецензенттер мен редакциялық коллегия мүшелерінің ғылыми жұмысты жариялау бойынша шешімдеріне әсер етуі мүмкін, олардың жасырын мүдделері бар жағдайлар. Мүдде қақтығысы қаржылық, жеке немесе кәсіби жағдайлар болғанда пайда болады, бұл рецензенттің және редакциялық коллегия мүшелерінің ғылыми бағалауына әсер етуі мүмкін және, нәтижесінде, қолжазбаның жариялануы туралы шешім қабылдауға әсер етеді.

Бас редактор, редакциялық коллегия мүшелері мен рецензенттер кез келген ықтимал мүдде қақтығысы туралы редакцияны хабардар етуі тиіс, себебі бұл редакциялық коллегияның шешіміне әсер етуі мүмкін. Редакциялық коллегия мүшелері зерттеушілердің нәтижелерімен байланысты бәсекелестік қатынастарда немесе басқа да мүдде қақтығыстарында болса, қолжазбаны қараудан бас тартуы тиіс.

Қолжазба журналға ұсынылған кезде автор(лар) зерттеудің қаржыландыру көздерін, сондай-ақ коммерциялық, қаржылық, жеке немесе кәсіби факторларды ашып көрсетуі қажет, олар мүдде қақтығысына себеп болуы мүмкін. Автор(лар) егер мүдде қақтығысы болса, зерттеу жұмысына қатысты объективті баға бере алмайтын ғалымдарды көрсетіп, редакцияға хат жолдауы мүмкін.

Рецензенттер мүдде қақтығысы тудыратын қолжазбаларды қараудан бас тартуы тиіс, егер бұл жағдай олардың біреуінің авторымен байланысынан немесе басқа қатынастардан туындаса. Егер рецензенттің зерттеу нәтижелерімен немесе авторлармен мүдде қақтығысы болса, жауапты редактор бұл туралы бас редакторды хабардар етуі қажет және қолжазба басқа рецензентке жіберіледі.

Мүдде қақтығысы болған жағдайда, бұл қолжазбаның жарияланбауына себеп болмайды. Барлық қатысушыларға жариялау процесінің барлық кезеңдерінде мүдде қақтығысынан аулақ болуға кеңес беріледі. Мүдде қақтығысы туындаған жағдайда оны тапқан тұлға редакцияны дереу хабардар етуі қажет. Бұл ереже жариялау этикасының басқа да бұзушылықтарына қатысты қолданылады.

Этикалық емес мінез-құлық

Этикалық емес мінез-құлық деп авторлардың, редакторлардың немесе баспагерлердің өздерінің мақалаларына өздігінен рецензия беруі, жалған рецензия жасау, ғылыми зерттеу нәтижелерін жариялау үшін агенттік қызметтерге жүгіну, жалған авторлық, зерттеу нәтижелерін фальсификациялау, мақалаларды басқа басылымдарға авторлардың рұқсатынсыз жіберу, авторлардың материалдарын үшінші тұлғаларға беру, авторлық құқықтарды және редакциялық процестердің құпиялылығын бұзу, цитаталарды манипуляциялау, плагиат жасау жатады.

Жасанды интеллект (ЖИ) және автоматтандырылған құралдарды ғылыми мақалаларды дайындауда пайдалану саясаты

  1. Авторлардың жауапкершілігі Жасанды интеллект құралдарын (ЖИ), оның ішінде генеративті тілдік модельдерді (мысалы, ChatGPT, Bard, Claude және т.б.) мақаланы дайындауда қолдануға болады, бірақ бұл авторлық үлесті алмастырмауы тиіс. Автор(лар) қолжазба мәтінінің мазмұны, дәлдігі, түпнұсқалығы және ғылыми адалдығы үшін толық жауапкершілікті өзіне алады, соның ішінде ЖИ арқылы жасалған бөліктер үшін де.
  2. ЖИ қолданылғандығын міндетті түрде көрсету Егер мақала жазу барысында генеративті ЖИ құралдары (мысалы, мәтінді редакциялау, гипотезаны формулалау, автоматты аударма жасау, код жазу және т.б.) пайдаланылған болса, бұл туралы "Алғыс" (Acknowledgments) бөлімінде немесе "Ескертулерде" (Notes) нақты көрсетілуі тиіс. Қолданудың сипаты мен көлемі туралы түсіндірме берілуі қажет. Мысалы:
    «Қолжазбаны дайындауда OpenAI-дың ChatGPT құралын тілдік өңдеу үшін қолдандық. Барлық ғылыми идеялар мен интерпретациялар авторларға тиесілі.»
  3. ЖИ авторлар қатарынан шығарылуы тиіс ЖИ және автоматтандырылған жүйелер мақаланың авторы бола алмайды. Тек ғылыми жұмысқа елеулі үлес қосқан физикалық тұлғалар ғана авторлық құқыққа ие бола алады.
  4. Деректерді тексеру және верификациялау Егер ЖИ деректерді талдау, нәтижелерді интерпретациялау немесе бағдарламалық код жазу үшін пайдаланылса, автор(лар) барлық нәтижелерді өздігінен тексеруге және олардың дұрыстығын және қайталанатындығын қамтамасыз етуге міндетті.
  5. Деректерді фальсификациялау және бұрмалау тыйым салынады ЖИ құралдарын жалған деректер, қате дереккөздер, жасанды сілтемелер немесе сенімсіз нәтижелер жасау үшін қолдануға болмайды. Бұл ереженің бұзылуы ғылыми адалдықты бұзу ретінде қарастырылады.
  6. Этикалық сәйкестік ЖИ этикалық мақұлдау рәсімдерін айналып өту, рецензенттермен манипуляция жасау немесе зерттеу нәтижелері туралы ақпаратты фальсификациялау үшін пайдаланылмауы тиіс.